Toimitusehdot
Yleistä
Hevosellesi Oy
Y-tunnus: 2954416-7
Osoite: Sirppitie 6, 28600 Pori
Myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 24.1.2020 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
Vuokrausehdot
Kuolaimen vuokra-aika on 3 viikkoa alkaen siitä, kun vuokraaja on vastaanottanut kuolaimen
Matkahuollosta. Vuokran määrä on 35 € / kuolain ja 60 € / 2 kuolainta sisältäen arvonlisäveron
25,5 %. Vuokrauksen hintaan sisältyy sekä kuolaimen lähetys että mahdollinen palautus
Matkahuollolla. Emme toimita tai vastaanota kuolaimia Postilla ilman erillistä sopimista.
Kuolaimet tulee palauttaa XXS kokoisessa paketissa Matkahuoltoon (alle 3 cm paksu) mikäli
kyseessä ei ole niin paksu kuolain, joka ei mahdu tämän kokoiseen pakettiin. Tätä isommista
paketeista veloitamme asiakkaalta ylimenevän lähetyskulun.
Vuokraaja voi lunastaa kuolaimen itselleen kuolaimen alkuperäisellä myyntihinnalla, jolloin
yhden kuolaimen hinnasta vähennetään jo maksettu yhden kuolaimen vuokra.
Pidätämme oikeuden lähettää vuokralle desinfioidun testikuolaimen, joka on ollut jo aiemmin
kokeilussa. Lunastaessa voi lunastaa käytettynä saapuneen testikuolaimen -15 % – 25 %
alennuksella. Alennus määritetään kuolaimen kunnon mukaan. Ilmoitamme alennuksen
asiakkaalle erikseen jokaisen testikuolaimen kohdalla. Mikäli vuokraaja on vastaanottanut jo
aiemmin käytössä olleen kuolaimen, voi kuolaimen vaihtaa myös uuteen. Tällöin hinnasta
vähennetään vain maksettu vuokra.
Kuolain on toimitettava takaisin hyvin pestynä. Myös kuolaimen mukana saapuneet lisäosat,
kuten kankiketjut, tulee palauttaa. Kuolain on Hevosellesi Oy:n eli Jouhevan omaisuutta, kunnes
vuokraaja on ostanut ja maksanut kuolaimen kokonaisuudessaan itselleen. Hevosellesi Oy
pidättää oikeuden periä koko summan kuolaimista tai niiden lisäosista, mikäli vuokraaja ei
palauta tai lunasta tuotetta omakseen vuokrauksen päättyessä. Mikäli laskua ei makseta tai
tuotetta palauteta kehotuksista huolimatta, teemme rikosilmoituksen. Palautustilanteissa
kuolaimen lähettämisestä on säilytettävä Matkahuollon kuitti, josta ilmenee lähetystunnus.
Kuolaimissa saa olla normaalia kulumaa ja moni vuokraamamme materiaali onkin sen verran
pehmeää hevosen hampaiden suojelemiseksi, että jälkiä voi syntyä melko runsaastikin.
Vuokraaja vastaa kuitenkin tahallisesti/huolimattomuudellaan aiheuttamista vahingoista ja
kuolaimen katoamisesta vuokrauksen aikana.
Vuokra-aikaa voi jatkaa toiset kolme viikkoa erillisellä sopimuksella lisämaksusta.
Myöhästyneistä vuokrista on oikeus periä lain mukainen viivästyskorko ja huomautuskulut. Jos
haluat vaihtaa kuolaimen pituutta kesken vuokrauskauden, veloitamme vaihdosta 15 €
lähetyskulut. Lunastaessasi kuolaimen omaksi, voit kuitenkin vaihtaa kuolaimen pituuden
kuluitta.
Kuolaimen lunastuksesta tehdään aina erillinen lasku, jossa huomioidaan jo maksetut vuokrat.
Maksathan laskut aina oikealle tilille jokaisen laskun omalla viitteellä.
Vuokraamalla kuolaimen hyväksyt sopimusehdot.
Olethan aina ennen palautusta yhteydessä meihin sähköpostitse saadaksesi palautusohjeet.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteidenominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat , joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Toimituskulut
Tällä hetkellä tilauksen toimituskulu on 8,90€ Postilla ja Matkahuollolla ja yli 100€ tilauksissa toimituskulu on ilmainen. Nouto Ratsastuskoulu Zilpalta / sovitusta paikasta Porissa on ilmainen. Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tai sähköpostilla info@jouheva.fiTilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
Maksaminen ja maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
Lue maksuehdot täältä:
https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Toimitustapa
Toimitamme tilauksesi pääsääntöisesti Matkahuollon tai postin kautta, tai noutona, mikäli haluat jonkin muun toimistustavan, ota yhteyttä sähköpostitse. Pidätämme oikeuden muuttaa toimituskumppania Matkahuollon ja Postin välillä.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomessa ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 arkipäivää. Tuotteet, joiden kohdalla ei ole ilmoitettu varastosaldoa toimistusaika on 3-14 arkipäivää. Ilmoitamme viivästyksistä sähköpostitse.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi yhteydenottolomakkeellamme, alla olevaan sähköpostiimme tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.
Peruutusoikeus koskee vain ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.
Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palautamme rahat tilauksen maksutapaavastaavalla tavalla viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisest.
Ilmoitathan palautuksesta AINA ennen lähetystä osoitteeseen info@jouheva.fi. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Perimme palautuksista 6,90€ palautuskulun. Kulu vähennetään palautettavasta summasta, joten sinun ei tarvitse maksaa kulua vielä viedessäsi pakettia Matkahuoltoon.
Voit palauttaa tuotteen Matkahuoltoon. Asiakaspalautusnumeromme on 9540352. Kirjaa pakettiin palautusnumeron lisäksi osoitteemme ja nimesi ja yhteystietosi.
Palautusosoitteemme:
Hevosellesi Oy /Jouheva
Sirppitie 6
28100 PORI
Finland
Matkahuollon palautuskoodi on 9540352.
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
info@jouheva.net
+358 44 333 3361
tai +358 50 367 1232
Vastuunrajoitus
Hevosellesi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.